Oracolul din Stambul de Michael David Lukas

De dimineata mi-am dat seama ca eu ma plictiseam in timp ce cartea astepta in biblioteca sii acum tocmai am terminat-o.Desi e destul de mica  - are doar 242 de pagini - ma asteptam sa o citesc mai greu cand am dat de toata politica din carte.Oracolul din Stambul mi s-a parut ca seamana foarte mult cu un basm ,pentru ca am citit-o asa cum citeam povestile cand eram mica si are atatea elemente de basm ca semnele care se aduna deasupra Constantei la nasterea Eleonorei Cohen,stolul de pupeze care mai tarziu apare peste tot ca stolul ei sau moartea mamei sale odata ce o naste (cate basme nu au partea asta cu fata careia ii moare mama?).
Cand incepusem cartea m-am gandit ca Eleonora devine sfatuitoarea sultanului dupa mai multi ani,nu la opt,dar pe parcurs devine din ce in ce mai evident ca personajul principal este special(defapt,ca toate personajele principale).Desi initial ma atragea cartea pentru titlu,pentru ideea unui oracol pe bune,in realitate Ellie nu face nici un fel de predictie ci ii expune situatiile sultanului in asa fel incat el gaseste solutii prin cuvintele ei.Totusi Eleonora este numita oracol doar in ziare,demonstrand cat de diferite sunt lucrurile in aparenta.
Desi are doar opt ani cand ajunge pe malurile Bosforului,imi place ca pe baza cartilor ei preferate,Clepsidra,judeca fiecare intamplare prin care trece.
Nu stiu daca reuseste sa se situeze printre cartile mele preferate,dar un top 10 tot ar reusi.La finalul verii(cea mai scurta vara..) o sa fac un top cu cartile pe care le-am citit.Dips!

0 little derps derped:

Post a Comment


up